zondag 24 april 2011

Visserspad 6e etappe

Oei, vergissing! Verkeerde kant op gelopen! Maar laat ik bij het begin beginnen.
Gisteravond heb ik de route voor vandaag gepland.
De laatste etappe zijn we in Noordwijk gekomen, maar van Noordwijk naar De Zilk, ruim 13 kilometer, is te ver voor 1e paasdag, oma komt 's-avonds eten. In Langevelderslag komt geen bus, dus dat is ook geen optie. Dan maar van De Zilk naar Vogelenzang.
Dus hebben we vanmorgen de rugzakken met lunch pakketjes en genoeg te drinken ingepakt en zijn we op weg gegaan naar De Zilk. Daar aangekomen bij de ingang van de Amsterdams Waterleiding Duinen, bekeek ik de kaart en begon te twijfelen aan de route, we moesten toch richten Langevelderslag? Dan ben ik naar de verkeerde start plaats gereden en moeten we nu tegen de richting in lopen. Ach geen probleem, dan doen we dat toch...
Na een kilometer of 2 keek ik nog eens op de kaart en realiseerde me de foute gedachtengang die ik had gemaakt: we moesten naar Vogelenzang, niet naar Langevelderslag, kortom we lopen de verkeerde kant op. Wat te doen, maken we er gewoon een leuke rondwandeling van, lopen we terug en gaan alsnog naar Langevelderslag, of lopen we door naar Noordwijk? Na kort overleg besloten we door te lopen naar Noordwijk en liepen onze 3 kanjers zonder te mopperen en met veel plezier gewoon de geschatte 13 kilometer mee.

Ook nu was de route weer adembenemend mooi. Een ruig duin landschap, eerst voornamelijk grassig, daarna, in de buurt van Langevelderslag werd het zanderig en later bij Noordwijk liepen we onder de naaldbomen, gelukkig maar want ondanks de tijd van het jaar liep het kwik tot boven de 25°C, langs een totempaal, alsof we in het wilde westen waren.

Ter hoogte van Ruigenhoek passeerden we een zweef vliegveld, bij Langevelderslag heb ik wat extra water ingekocht en in Noordwijk hebben op een terrasje heerlijk genoten van onze Magnum, schatkist en twister.
Helaas bleek dat we na het verlaten van het terras de bus, die ons terug naar de auto in De Zilk moest brengen, op enkele minuten hadden gemist. Wij als mensen uit de grote stad, Den Haag, zijn het dan niet gewend om een uur op de volgende te moeten wachten, maar goed, met het tellen van alle campers, bijzondere en rode auto's die de bushalte passeerden is het uur snel voorbijgegaan.

Visserspad 6e etappe weergeven op een grotere kaart

1 opmerking:

  1. Dat werd dus onverwacht avontuurlijker dan gepland! Wel een leuk verhaal!

    Grtz

    BeantwoordenVerwijderen