donderdag 5 augustus 2010

Visserspad deel 1

Eigenlijk wilde ik vanaf donderdag 5 augustus een lang weekend met de fiets eropuit trekken, ik bedoel dan bagage achterop en naar een camping. Niet te ver weg, want fietsen met Mark en Tim gaat nog niet zo snel als met Rick, daarnaast kunnen ze nog geen 70 kilometer achter elkaar fietsen. Dus de bestemming was een kleine camping in het Westland.
Dankzij de weerberichten is dit plan terzijde geschoven en vervangen door het plan om een aantal delen van het Visserspad te lopen. Wandelen met regenjas aan is minder erg dan fietsen, tent opzetten, koken enz in de regen.
Trouwens het boekje van het Visserspad staat al een aantal jaren ongebruikt bij ons in de boekenkast, dus werd het tijd om daar eens verandering in aan te brengen.
Daarom hier het verslag van onze eerste etappe.

Vanmorgen zijn we met de auto naar Ter Heijde vertrokken. Na de auto in de buurt van een bushalte te hebben geparkeerd, zijn we op de bus naar Hoek Van Holland gestapt.

Uitgestapt bij station Hoek Van Holland strand, liepen we daarna naar de Badweg om ter hoogte van een met containers afgezet terrein de route van het Visserspad op te pikken.
Het begin van de route voerde door een mooi bosachtig stuk duin, een voor ons onbekend deel van Hoek van Holland. Daarna verlieten we Hoek Van Holland langs een in aanbouw zijnde wijk om de route tussen de Westlandse kassen te vervolgen.

Visserspad 1e etappe weergeven op een grotere kaart

Tegen het middaguur begon het ons op te vallen dat we weinig bankjes onderweg tegenkwamen. Omdat we toch wel trek begonnen te krijgen waren we op zoek naar een plekje waar we de lunchpakketten te voorschijn te konden halen.
Uiteindelijk zagen we langs de rand van de Noordlandsweg hoek Het Louwtje ronde balken hangen waar we op konden zitten. Ieder deed z'n rugzak af en pakte de broodjes en drinken.

We vervolgde weg langs Het Louwtje, verderop een camping en aan het einde rechtsaf tussen een duin weiland en het fietspad waar Patty en ik vele training kilometers op de racefiets hebben afgelegd.
Dat pad leek veel langer dan we voorheen op de racefiets dachten, maar ja de snelheid lag natuurlijk ook flink lager.
Na in totaal ruim 8 kilometer kwamen we in Ter Heijde aan waarna nog een kort stuk door Monster ons weer bij de auto bracht.

Iedereen had het erg leuk, maar ook vermoeiend gevonden. Morgen weer, dan beginnen in Ter Heijde en terug naar huis.

1. Klinkt als een lekkere wandeling!!! Kan me wel voorstellen dat zo'n weg dan ineens veel langer lijkt ;)