vrijdag 20 augustus 2010

GPS speurtocht

Zoals gisteren bericht hebben we een GPS gekocht. Omdat we 'm zondag willen gebruiken voor de 4e etappe van het visserspad, wil ik 'm vandaag uitproberen.

Een van de leuke dingen die je kan doen met een hand-held GPS is een speurtocht uitzetten, er worden dan één of meer waypoints gemarkeerd op de GPS en die moeten dan worden gevonden. Het is eigenlijk een simpele vorm van Geocaching.

Omdat Patty vanmiddag een vergadering had ben ik vanmiddag wat eerder naar huis gekomen om de jongens uit school te kunnen halen, voordat ik ze ophaalden heb ik een waypoint in het park vlakbij huis gemarkeerd.
Thuis gekomen zei ik tegen ze dat ze wat te drinken kregen als ze me konden vinden met de GPS. Afgesproken werd dat Rick de GPS bediende en z'n telefoon meenam zodat hij me kon bellen als er iets mis ging.
Ik toog naar de plaats waar ik de waypoint had gemarkeerd en belde Rick.
Ze vonden me niet... binnen 5 minuten, maar wel binnen 10.

Ze vonden het allemaal erg leuk dus wie weet gaan we ook aan het Geocachen...

1 opmerking: